فناوری و رایانه
رایانه و ترفند
 
چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 15:50 ::  نويسنده : محمد امین

باز کردن فایل‌های مسدودشده در آفیس 2013

 ترفندهای کامپیوتری, ترفند آفیس

سیستم امنیتی آفیس 2013 نسبت به فایل‌هایی که از اینترنت دریافت می‌کنید و قصد اجرای آن‌ها را دارید بسیار حساس است. این موضوع به این دلیل است که فایل‌ها در یک کامپیوتر دیگر ساخته و ویرایش شده‌اند. از این رو در صورتی که اقدام به اجرای فایلی که برای‌تان ایمیل شده است کنید، احتمال اینکه با پیغام خطایی مبنی بر مسدود شدن این فایل توسط آفیس 2013 روبرو شوید زیاد است. در این ترفند قصد داریم به نحوه‌ی باز کردن فایل‌های مسدودشده در آفیس 2013 بپردازیم.

برای این کار:
کافی است ابتدا بر روی فایل مورد نظر خود راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید.
سپس در تب General بر روی دکمه‌ی Unblock کلیک کنید.
در نهایت بر روی OK کلیک کنید.
اکنون در صورتی که فایل مذبور را اجرا کنید خواهید دید که دیگر پیغام خطایی مشاهده نشده و فایل توسط نرم‌افزار مورد نظر در مجموعه‌ی آفیس باز خواهد شد.
اما در صورتی که قصد دارید چندین فایل موجود در یک پوشه یا حتی یک درایو را به طور کلی از حالت مسدود شده خارج کنید (یا به عبارت دیگر یک مسیر امن ایجاد کنید):
ابتدا نرم‌افزار مورد نظر خود از مجموعه‌ی آفیس را اجرا نمایید (به عنوان مثال Word 2013).
اکنون بر روی منوی File کلیک نمایید.
سپس بر روی Options کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده از قسمت سمت چپ، بر روی Trust Center کلیک کنید.
سپس بر روی دکمه‌ی Trust Center Settings کلیک نمایید.
حال در پنجره‌ی جدید، از قسمت سمت چپ بر روی Trusted Locations کلیک کنید.
مسیرهای مشخص شده، مسیرهایی هستند که فایل‌های موجود در آن امکان مسدود شدن را ندارند.
برای اضافه کردن یک مسیر جدید بر روی دکمه‌ی Add new location کلیک کنید.
در قسمت Path مسیر مورد نظر خود (شامل یک پوشه یا یک درایو) را درج نمایید (برای این کار می‌توانید از دکمه‌ی Browse نیز استفاده کنید).
در نهایت پنجره‌های باز را OK کنید.
منبع:tarfandestan.com

چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 15:47 ::  نويسنده : محمد امین

آموزش نحوه کار کردن با فایل Win RAR

 

ساخت فایل زیپ, آموزش win rar

گاهی از اوقات به یک مشکلی در برنامه های کامپیوتری برمی خوریم که فکر می کنیم حل کردنش کار بسیار سختی است ولی در صورتی که آنقدرها هم که به نظر می آید سخت نیست می شود با دو تا سوال از دیگران یا گشتن تو سایت های معتبر هم جواب را پیدا کرد و هم مشکل را حل کرد. حالا ما هم قصد داریم به صورت خیلی ساده برای شما طریقه ی نصب و استفاده از یکی از برنامه های آسان و پرکاربرد را آموزش دهیم.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:, :: 14:2 ::  نويسنده : محمد امین

مشاهده تمام اطلاعات ویندوز با تایپ یک عبارت

اگر می خواهید تمام اطلاعات ویندوزتان را تنها با تایپ یک عبارت مشاهده کنید پس بشتابید: 1.از منوی Start فرمان Run را اجرا کرده و در خط فرمان آن این فرمان را تایپ کنید : Netsh    diag     gui   البته با یک فاصله بین هر حرفی که جدا شده در اینجا می بینید و با حروف بزرگ تایپ شود. 2.با زدن ok پنجره ای باز میشود که بر روی گزینه >scan you system   کلیک می کنیم سپس چند لحظه صبر می کنیم. خواهید دید که تمامی اطلاعات سیستم ویندوز برای شما نمایش داده می شود.با کلیک بر روی گزینه save to file… می توان این اطلاعات را در قالب یک فایل html ذخیره نموده و برای آن به آدرس زیر بروید: C:WINDOWSpchealthhelpctrSystemNetDiag 

 

تغییر نام دسته جمعی فایل ها

اگر خواستید تعدادی از فایلها و شاخه ها را در یک لحظه و همزمان تغییر نام دهید: 1.فایل هایی را که می خواهید تغییر نام دهید انتخاب کنید. 2.بر روی یکی از فایلها کلیک راست کرده و از منوی ظاهر شده گزینه  Rename را انتخاب نمایید.

3.نام دلخواه خود را تایپ کنید و در فضای خالی کلیک کنید. مشاهده خواهید کردکه ویندوزبصورت اتوماتیک و به ترتیب بعد از نام تایپ شده در داخل پرانتز از شماره یک شروع به شماره گذاری می کند.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:, :: 14:1 ::  نويسنده : محمد امین

بهینه سازی سرعت مودم

برای جلو گیریِ ازDisconnect شدن های بی دلیل و متوالی و همچنین افزایش سرعت مودم و اینترنت(تا حد ممکن)، این کار را انجام دهید.از طریق برنامه ,search فایل system.ini را پیدا و اجرا کنید. پس ازباز شدن ،این عبارت [Enh386] را پیدا کنید و خط زیررا به آن اضافه کنید: ComXIrqYBuffer=1024 دقت کنید که به جای x،شمارهCom (پورت سریال مورداستفاده مودم مثلCom3، Com2و...) راکه مودم ازآن استفاده می کند و به جای Y شماره IRQی(شماره وقفه ای که مودم ازآن استفاده می کند ) مورد نظر را وارد کنید ( این اطلاعا ت را می توانید از Control Panelدر قسمت phone and modem Options بیابید). سپس فایل مذکور را ذخیره کنید و از آن خارج شوید. در مرحله بعد مجدداً Control Panel را باز کنید phone and modem Options را نتخاب کنید. سپس صفحه ای که نام مودم شما را دربردارد بازکنید وروی کلید properties کلیک کنید. در این حالت صفحه ای باز می شود که در قسمت اول آن یعنی Modem ، بخش speed Maximum portرا روی بالا ترین مقدار قرار دهید . در قسمت دوّم (Advanced) نیز روی کلید port setting کلیک می کنیم و در صفحه ای که باز می شود ، مطمئن شوید که گزینه buffer Use FIFO را به حداکثر میزان خود افزایش دهید و Ok را بزنید و خارج شوید.

یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:, :: 13:57 ::  نويسنده : محمد امین

اگر رنگ نوشته های یک صفحه باعث ناخوانا شدن آن شده است چه کنیم؟

وقتی صفحه ای را باز کردید به view بروید و گزینه internet option را انتخاب کنید. در صفحه ای که باز میشود روی کلید colors در پایین صفحه کلیک کنید. به جعبه colors در این صفحه دقت کنید. علامت چک مارک را از کنار عبارت use windows colors بردارید و سپس رنگ نوشته ها (text) و زمینه (background) را مطابق نظر خود تغییر داده و ok بزنید. البته دقت کنید از این پس همواره شما رنگ نوشته ها و زمینه را در تمام صفحات وب اینطور خواهید دید، مگر باز گردید و دوباره کنار عبارت use windows colors علامت چک مارک را بگذارید. 


 

اگر گرفتار یک سایت شلوغ شدید!

اگر وارد صفحه اول یک سایت شلوغ که دارای تعداد زیادی لینک ، انواع جعبه ها و کادرهای مختلف در نقاط مختلف صفحه می باشد، شدید، بجای صرف زمان زیاد برای درک صفحه، سریعا به بالا یا به سمت چپ صفحه نگاه کنید، ببینید آیاکلیدی به نام site map دارد یا خیر، اگر چنین کلیدی نبود که باید پیه مطالعه کامل صفحه اول را به تن بمالید. ولی اگر چنین کلیدی موجود بود با زدن آن به صفحه ای می روید که در آن تمام لینک های موجود در سایت بصورت فهرست آورده شده است. با خواندن آن می توانید سریعا بفهمید ، در سایت چه صفحاتی با چه موضوعاتی موجود است.


 

بجای عکس ، یک مربع حاوی ضربدر قرمز رنگ می بینید.

این هم از خطاهای طراح صفحه وب است ولی بد نیست این راه را امتحان کنید. شاید توانستید عکس را ببینید، ولی اگر جواب نداد دیگر کاری نمی شود کرد.

با موس کرزر را روی عکس ببرید. کلیک راست موس کنید. روی properties رفته و کلید موس را رها کنید. در صفحه properties ، آدرس جلوی URL را در جعبه آدرس مرورگرتان بنویسید (مثل حالت قبل) و enter کنید، اگر عکس آمد، که آمد اگر نه کاری نمی توان کرد.


 



ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان رایانه و فناوی اطلاعات و آدرس dadebidade.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 42
بازدید کل : 55573
تعداد مطالب : 35
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1